Pages

Monday, 3 November 2014

hati-hati dengan hati.

salam.

i try my best to smile. without tears. and i just can make a fake smile. :/

tuhan uji lagi. dahsyat. peritnya. macam2 benda yang tak dijangka, JADI. kuat mana pun cabaran dugaan syaitan tetap lagi kuat. tapi ALLAH laaaaaaaaaagi kuat.

bila pikir2 ada hikmah rupanya Allah letak jauh dari keluarga n insan tercinta. nak cari ketengan diri senang, mungkin lah.

sebak. hari2 menangis pikir kejamnya hidup ni. bila nak bahagia? bila nak senang lenang. penuh dengan kebahagiaan, pastu duit senantiasa cukup untuk hidup? sampai bila????????

hati ni Allah kurniakan sekeping ja. tu pun susah sungguh nak dijaga. bukan banyak. satu ja. kecik. nipis lagi dari tisu, rapuh pulak tu. hati wanita. speselnyaa. tapi, ada ka orang nak jaga baik2? ada ka?

cuba sangka baik. mungkin kita pun ada kurang, sebab tu hati ni xselalu org nak jaga. sampaikan salahkan kita pulak bila kita terasa. kalau kita boleh straight forward mintak dengan tuhan, dah lama kita mintak hati sado. hati yang langsung xkesah dgn kata2 orang. hm...

hati-hati la wahai penjaga hati. makan hati hari demi hari. sampai rasa macam dah xdak hati. tapi hati tetap dengan pilihan hati jugak. kalau pikir xpanjang, dah lama bawak hati jauh-jauh, jauh dari orang lain, jauh sampai orang pun dah xkenal mana hati kita yg dulu. hm.

selamat malam. bye.

No comments:

Post a Comment