Pages

Wednesday 25 July 2012

holla university !

assalamualaikum. tak terlambat lagi kot for me wish SALAM RAMDHAN AL-MUBARAK 1433H :) lambat sikit nak mengupdate blog ni :) hope semua puasa ya! entry today is about aku yang bakal melangkah ke universiti tidak lama lagi.

Alhamdulillah, pada 13 july yg lepas, pihak UPU dah pun mengumumkan keputusan kemasukan ijazah sarjana muda sesi 2012/2013. dan syukur YA ALLAH, aku ditawarkan menggikuti pengajian ke UNIVERSITI MALAYSIA TERENGGANU kos SARJANA MUDA PERAKAUNAN selama 4 tahun. oh normallah kan, 4 tahun degree for accunting course :)bersyukur sebab dapat course yang memang dihajati sesangat! ACCOUNTING <3

see. ni buat aku semangat nak pi UMT :) Cantik kan kan kan! :)

okay firstly, tipu lah kalau aku tak nangis. uwuwuwuwuuuuu T^T aku dapat jauhhh :( sedih kot. TERENGGANU. sebab ni first time aku akan berjauhan dengan mama abah and family semuaaa. yang paling jauh aku pernah merantau pon dekat sekolah menengah ja, masa aku sekolah menengah teknik highway alor setar(ASTECH) dulu :)tapi alor setar still dalam kedah kan. masa aku matrik pon dapat dekat KOLEJ MATRIKULASI KEDAH jugak dekat dgn changlun. haha. tiap minggu aku balik. now bukan jauh ja luaq dari kedah nu haaa. dekat terengganu berbatu-batu jauh dari kedah. masya-allah. dugaan apa lagi allah nak bagi. menangis sampai malam.

bila mama abah dapat tau, depa pon pujuk aku, cakap takpa la belajaq berdikari.walaupun jauh, abah mama cakap nanti akan pi la bila-bila cuti. terharu. sebab sanggup nak pi nanti. then ada satu tu mama tanya," zuki cakap apa kakuna dapat jauh-jauh dekat terengganu tu?dia okay ka?".
FYI, zukilah org first taw aku dapat UMT, sebab masa aku check tu takdak sapa dekat rumah. semua keluaq p mana tah. aku check-check tu lepastu dapat result dapat dekat UMT macam kena sakit jantung, terketaq-ketaq pegang phone nak call. besalah bila ketaq, tangan jadi berpeluh-peluh. aku pulak guna touch screen phone, haha macam susah nak detect ja tangan dekat phone nak tolak cari number zuki nak call dia. then bila dia angkat, aku terus jerit nama dia, menangisnangis cakap dah tau dapat mana. aku macam blur. aku cakap aku dapat jaaauh.jauhh sangat bagi aku. zuki push-push lastly aku bagitaw aku dapat UMT. Ayat first keluaq dari zuki, "weh best tuh! ada laut!boleh jalan-jalan.saya pon teringin duduk sana. jadi mek ganu lah awak lepsni" -,- ekeleeeh, boleh cakap macamtu. aku dok qeyau-qeyau guling-guling sedih dapat jauh, dia kira nak bejalan and makan. haha. zuki zuki. tumbok baru taw. and soal yang mama tanya zuki okay dak aku dapat jauh tu, aku cakap la kat mama "dia okay ja. dia plak yg syoq kakuna dapat jauh sbb dia boleh pi jejalan sana.cisss -,-"haha.

mengikut surat tu, aku kena daftar 2hb september,ahad ni :)pukul 8.30 a.m . so maybe kami akan bertolak hari sabtu tulah :) ambik chalet ka homestay kaa. and yang paling best, kawan baik aku masa kecik, kaklong pun dapat sana :) act kaklong tu merangkap dua pupu aku belah mama aku :) so kira adik beradik la! hewhewhew. ada jugak kawan. dan taklupa ada sepupu zuki kak tiqah :) so kak tiqah la yang banyak bagi info tentang UMT ni dekat aku. thanks a lot kak tiqah <3 hope UMT the best lah :) boleh bawak balik kopok lekor nanti bila balik cuti sem. hewhew :* insyaallah :) say YEAH for DEGREE nanti. tak sabaq nak perah otak for degree nanti :) hope boleh score. insyaallah, 4 tahun lagi aku akan bawa balik IJAZAH SARJANA MUDA PERAKAUNAN dekat mama dan abah! :)

No comments:

Post a Comment